Sunday, December 4, 2011

Saya tak paham.....

Saya tak paham kenapa pada zaman serba canggih dan moden serta penuh dengan informasi ini orang masih menolak atau pandang serong terhadap breastfeeding???? apa salahnya kami para ibu nie nk cuba bagi yg terbaik utk anak2 kami dgn breastfeeding?

yer saya tahu saudara/saudari dah berjaya membesarkan anak masing2 dengan susu lembu dan susu soya pada zaman dahulu kala and every single children that u had, turn out ok...semua berjaya dengan kerjaya masing2 hasil dari susu lembu dan susu soya tadi...TAHNIAH! WELL DONE! MARVELLOUS!

salah kah saya nk cuba pendekatan lain utk membesarkan anak saya? salah kah saya kalo terpaksa menyusahkan org lain untuk memanaskan susu yg telah diperah dan diberikan kepada anak saya? atau salahkan saya memanaskan susu yang telah di perah kedalam peti ais kerana dikhuatiri susu tersebut menjadi tidak elok dan akhirnya memudaratkan anak saya? salahkah saya untuk mencuba memberikan 111% usaha untuk fully breastfeed anak saya?

apa salah saya sebenarnya????... saya mencuba dan mencuba dan mencuba...akan tetapi bila ada org disekeliling yang cuba mematahkan semangat dan niat baik saya ini, saya jadi sedih dan demotivated....luckily i have a supportive family, especially my hubby yang tidak penah jemu menyokong saya dalam usaha saya untuk terus breastfeed adiy..... dikala saya hampir putus asa, hubby la yang akan memberikan kata-kata semangat utk teruskan usaha murni saya...walaupun adiy tidaklah fully breastfeed, tapi at least at the age of 5 months, he still continue to breastfeed.....harap2 lebih lama dari anya yang berhenti breastfeed at the age of 8-9 months....

kepada org2 diluar sana, lets go back to the nature......mothers' milk is the best for their children....if you dont want to support breastfeed, pls keep it to urself.... dont go around and say something to demotivate other ppl just because u had successfully raised ur kids with cow's milk and soy's milk....it wont do u any harm to just see the beauty side of breastfeeding...thats all...TQ!

No comments:

Post a Comment